090303

I tisdags kl 18.29 kom våran lilla Edvin till världen. Inte riktigt som vi planerat, men ut kom han tillslut iallafall, 17 dagar försent och inte alls den väg vi tänkt att han skulle titta ut. 4465gr och 52cm lång. Det är så himla skönt att slippa vara på BB. Visserligen är det bra med den där lilla röda knappen man kan trycka på så får man hjälp med vad det nu kan vara, men det är jobbigt att inte vara hemma bland sina egna saker, och det kändes jobbigt när han var vaken och skrek halva nätterna, för han var så hungrig. Hemma är ju ändå hemma.

Hundarna och katterna har varit väldigt intresserade vad det är för liten krabat vi tagit hem. Katterna verkar aningen rädda. Edvin har sovit mestadelen av dagen men där han väl var vaken hann han uträtta en hel del. Jag skulle byta blöja för han hade bajsat, så hann jag bara ta av blöjan så bajsade han ner hela skötbordet också, och jag försökte få bort kläderna så inte allt skulle bli nerkladdat av bajset, ja då passar han på att kissa också. Det slutade med att alla kläder blev både kissiga och bajsiga, men han verkade lika nöjd för det.


I kuvösen, någon minut gammal.


Trötta efter en hård dag.


Hemma i vagnen.


Nu ska jag gå ner och fortsätta kolla melodifestivalen. Sen är det väl sovdags.

Kommentarer
Postat av: Gudmorsan

älskade lilla edvin!

Gör du redan surt för mamma och pappa ;)

Lika bra att visa vad du gör för redan första dagen hemma :D

2009-03-07 @ 21:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback