Kan visst.

För några dagar sen när vi låg och sov i sängen så la jag Edvin lite halvt på sida, och när jag vaknade låg han på mage, med huvudet vänt ifrån mig. Så jag ringde och berättade den fantastiska nyheten att han vänt sig från sida till mage själv till mamma. Som inte trodde på mig eftersom han inte ens var tre veckor gammal då. Men nyss när jag lagt honom på en filt på golvet under babygymmet på rygg, så ligger han en stund senare på sida, och efter ett tag ligger han på rygg igen. Och nu när jag la honom på mage i sängen så vände han sig själv till rygg. Så han kan visst, även om han bara är 3 veckor och två dagar gammal. Vet faktiskt inte riktigt när det är meningen att dom ska kunna börja vända sig, men enligt mamma så är det för tidigt, men det kan man ju inte lita till 100% på.

Har hittat en dator jag ska köpa, den verkar riktigt bra, och inte så farligt dyr heller. Vi ska beställa den när Björn kommer från jobbet. Idag måste vi börja städa upp, inte många dagar kvar innan svärisarna kommer. Usch vilken ångest!

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja det var riktigt tidigt=) Vilken duktig liten grabb.



Maximus vände sig första gången från mage till rygg när han var 3 månader.

2009-03-26 @ 16:43:40
Postat av: Cillan

Jasså.. ja det kanske är tidigt.. men det är ju lättare att vända sig från mage till rygg än tvärtom, för då har dom ju nåt att hjälpa till med. :)

2009-03-26 @ 18:06:59
Postat av: Madde

Jaooo d e det ju, var tvungen att googa när andra bebisar vände sig första gångenoch det var från 3 månader o uppåt, nån enstaka 2 månaders. Så det är jättetidigt ju:)



Vänt sig mera??

2009-03-27 @ 09:50:41
Postat av: Madde

Glömde skriva att Maximus vände sig nångång i sängen före 3 månader, men då var det bara i sängen och av misstag för då låg tex jag el mackan på ena sidan så d lutade=)

2009-03-27 @ 09:52:09
Postat av: Cillan

Han höll på länge och bökade när jag hade satt honom på mage i sängen innan han vände sig, så det är nog inte så lätt. När han låg på rygg på golvet och vände sig till sida såg jag inte, när jag vände mig om och tittade på honom så låg han plötsligt på sida, och när jag tittade andra gången låg han på rygg igen. Kanske beror på att han är ganska överburen, att han är tidig med sånt, han skulle varit 1,5månad om han hade kommit i tid.

2009-03-27 @ 10:23:12
Postat av: Madde

Ja, fast i magen så har han ju inte kunnat öva på sådana grejer hehe :)

Men då har han ju vänt sig med flit ju!

Duktig bebbe :) Fast mer o vakta hehe, då vågar man ju inte lämna han ensam i sängen/soffan tex hehe :)

2009-03-27 @ 13:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback