Tidig morgon.



Lill killen hade ont i magen igår kväll igen. Men det lättade relativt fort iallafall så han kunde somna. Han var så trött. Han somnade nästan varje gång det blev uppehåll, sen kom det ett magknip och han började sparka och dra upp benen mot magen och gråta. Min lilla älskling. I morse hade han också ont i magen men då fick han prutta lite. Det är så skönt när jag hör att han pruttar för då vet jag att det gör lite mindre ont i magen.

Idag är mormor mamma i Luleå, jag bad henne köpa lite kläder till Edvin. Pyjamasarna i storlek 62 han fick av tant Össe var nästan som en 56a i storleken, bara aningens större, så dom kan han väl ha ett tag till men kommer snart behöva större, så jag bad henne köpa 68. Det är konstigt för bodysarna hon köpte i storlek 56 var snarare lite större i storleken, iallafall på längden. Har HM konstiga storlekar eller vadå? Bad mamma även köpa nån slags fleece overall för björnoverallen vi har börjar bli för liten, den som var så stor för tre veckor sen när vi åkte från BB. Och den fina vinteroverall jag köpt verkar det inte som jag kommer få använda alls, den är alldeles för stor fast det är storlek 62. Egentligen hade det ju inte spelat nån roll att den är för stor, men den är så hård, eller vad man ska säga, så när jag drar upp dragkedjan så får han kanten av overallen över och i ansiktet, och det hjälpte som inte ens att inte dra upp helt eftersom den inte gick att vika ner eller nåt utan fortfarande bara var över ansiktet.

Nu har vi varit ute på en tidig morgon promenad, men Edvin somnade inte i vagnen, jag som tänkte att jag skulle få sova en stund nu på morgonen. Är så trött. Har minnesluckor från i natt. Helt plötsligt satt jag bara och ammade honom, vet inte varför, kan inte komma ihåg att han väckt mig och velat ha mat, det sista jag kommer ihåg var att han låg och hade ont i magen och jag försökte massera magen, vet inte om han slutade ha ont i magen eller nånting.

Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback