Uh!

Det första kärringen gör när hon kom innanför dörren igår var att slita Edvin ur armarna på mig. Hon är så fruktansvärt jobbig. Jag försöker hålla mig undan så mycket som möjligt. Är så less på hennes tjat om hur varmt det är i södra sverige, och dom har minsann vitsippor redan. Vitsippor i arslet! Varför ens komma hit om det är så fruktansvärt?! Jag gillar inte att hon tar honom hela tiden, hann inte ens hålla honom igår mer än när jag matade honom. Massa skräp hade hon med sig också. Edvin fick en tomtedräkt i storlek 62, som uppenbarligen inte kommer passa nästa jul, men hon tyckte han kan ha den som pyjamas. Vem sätter filtkläder på en bebis som pyjamas? Det är som alltid när man får grejer av henne, det är bara ta fram stora sopsäcken och slänga hälften av det minst. Dom hade med en hel resväska med grejer, och det mesta kommer vi överhuvudtaget inte använda. Tycker det är mycket bättre att köpa en sak eller två som är bra och fina, istället för att köpa allt skrot man hittar på loppis.

Gårdagen spenderades uppe i sovrummet, och när jag var tvungen att vara där nere så försökte jag vara så tyst som möjligt, för jag kan knappt öppna munnen utan att få massa kommentarer. Idag ska jag inte släppa taget om Edvin för en sekund. Han och jag som brukar ha så mysigt på dagarna, vara ute och promenera, ha honom i famnen när jag ligger i soffan och tittar tv, och försöka leka lite med honom. Min lilla gosse, man blir så glad när man ser honom le sitt stora leende som lyser upp hela ansiktet på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback