Första Maj.

Igår var det sommar och sol här, eller så mycket sommar och sol man kan förvänta sig sista april i Kiruna. Men i alla fall så tänkte jag ta en svalare mössa på Edvin, för den stickade med fleecefoder är så varm och han har fått lite värme utslag på kinderna. Fick ju en vit hjälmmössa av tant Össe när hon var här, men har inte haft användning för den förrän nu, så den har hängt i tvättstugan sen jag tvättade den. Men nu när jag behövde den så var den minsann spårlöst borta, hittade den ingenstans. Men idag hittade jag den tillslut längst ner i en tvättsäck med massa rena handdukar. Typiskt Björn att sätta den där.

Har köpt den nya lila listerine, mest för att den är lila. Har provat dom två andra nån gång, och dom var ju rätt starka. Men den här var så fruktansvärd så jag trodde jag skulle spy. Visst var den stark, det kändes som jag hade ren sprit i munnen. Men smaken var hemsk! Om man tänker sig typ nå mint tuggummi smak, det smakar ju mint och sött, och det här kändes som jag druckit koncentratet som dom smaksätter dom tuggummina med, och den söta smaken, det var som jag kan tänka mig att det är att dricka flytande sötningsmedel med mintsmak. FY!

Nu ligger Edvin i sin nya delux babysitter och jag ska äta frukost, sen ska jag åka till mamma och pappa, mamma ska göra tacotårta till lunch, och det låter precis som nåt jag kommer gilla. Sen har jag lovat göra smörgåstårta i helg, jag sa igår till mamma "hur svårt kan det vara?!" när hon sa att hon var sugen, och jag tyckte hon skulle göra en. Och eftersom jag tyckte att det inte verkade vara nå svårt så tyckte hon att jag skulle göra en. Så nu måste jag göra en bara för att bevisa att det faktiskt inte är svårt alls. Att man alltid ska öppna sin stora käft..

Kommentarer
Postat av: Kristina

hahahahaha ara at sätta igång, Lycka till!!!! =P



och den lila är mkt bättre än de andra två!

jag försökte inte vara anonym i förra, utan jag glömde skriva namn.

2009-05-01 @ 10:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback