Lång natt.

Edvin blev trött redan före 20 igår, trodde att han skulle vara vaken längre eftersom han sovit i vagnen på kvällen när jag var ute och promma med hundarna. La honom i sängen och 5 minuter senare sov han. Först kl 4 blev jag väckt av att han ville äta. Då hade han ätit sista gången kl 19. Så han var utan mat i 9 timmar. Jag var i chock när jag vaknade. 5-6 timmar brukar det annars gå mellan sista målet till han vaknar, och sen 3-4 timmar mellan varje mål resten av dygnet. Jag har till och med drömt första gången på 5 månader (drömt så jag kommer ihåg det iallafall), trist bara att det var en sån jobbig dröm. I slutet av graviditeten så sov man inte många timmar i streck, man var ju tvungen att plåga sig upp och kissa hela tiden, och sen fick man en liten bebis, och då blir det inte heller många timmar sammanhängande sömn. För även om han sover 6 timmar i ett streck så går ju inte jag och lägger mig kl 20 direkt. Men nu hann jag sova 5 timmar, sen matade jag honom sen sov vi 3,5 timmar till. Helt fantastiskt underbart!

Idag är det sista gången på babymassagen, lite tråkigt, det är ganska roligt att komma iväg och göra nånting annat. Dagarna blir ganska enformiga annars.

Kommentarer
Postat av: petra

dt är inte lätt att vara mammma... puss

2009-05-09 @ 03:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback