Min lilla gnällspik..

Björn står och grillar, jag tar igen mig i soffan, Edvin slocknade i vagnen. Han har varit extra gnällig idag, ingenting har varit bra. Har promenerat till ica och tillbaka idag, det var jätte skönt väder. Har varit på lindex och åter igen köpt en pyjamas, strl 74 den här gången. Beställde en bok som handlar om de 7 utvecklingsperioderna som ett barn har det första levnadsåret. Troligtvis är det en sån Edvin är i när han är såhär gnällig, grinig och missnöjd. Det var nån som tipsade mig om den boken som heter växa och upptäcka världen.

"En bok om barnets första år i livet som förklarar varför ditt annars så soliga barn plötsligt blir klängigt, skrikigt och krävande. Det beror inte på kolik, tandsprickning eller på att du "gör fel", utan på att barnet är på väg att ta ett stort steg i sin mentala utveckling. Sju gånger under det första året måste varje barn erövra en ny upplevelsevärld. Sju steg att ta som beror på betydande förändringar i barnets hjärna, som naturligtvis ter sig skrämmande för en liten människa. Denna kloka holländska bok bygger på långvarig och gedigen spädbarnsforskning men vänder sig i första hand till alla småbarnsföräldrar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback