Stackars Clinton

Idag när jag kliver upp ser jag att Clinton har en jättestor kal fläck vid svansroten och ner på svansen. Ungefär 15cm i diameter. Det ser ut som pälsen ryckts bort, för det är knappt ett enda hårstrå kvar, och han är lite sårig och varig på hela ytan, säkert har han fastnat nånstans igår kväll eller i morse när dom fick springa lös i skogen så har pälsen ryckts bort. Fy vad ont det måste ha gjort! Och nu har han legat och slickat det där ända sen det hände till jag upptäckte det, och det gör ju inte saken bättre direkt. Måste be Björn köpa jodapax på vägen hem så jag kan rengöra ordentligt, sen måste jag borsta igenom hela pälsen och tvätta hela honom. Nu har jag knytit en tröja runt hans mage som hänger ner över rygg och svans så han inte kan vara där och slicka. Min lilla älsklings gubbe...

Kommentarer
Postat av: Madde

Nej stackars hönd...

Han badar inte?



Goliat brukar få varigt/sårigt på våren/sommaren när han badar...

2009-05-29 @ 14:49:18
Postat av: Cillan

Jo han brukar bada, men mest springa i så han blir blöt om benen och magen..

Det du pratar om är väl antagligen våteksem, och det är ju väldigt vanligt på labradorer och liknande hundar.



Det här är så stort område där pälsen är totalt borta, och så var det inte igår på dan för jag höll på att klia honom där bak då. Troligtvis hände det i morse.



Det är inte lätt med dom där djuren.. =/

2009-05-29 @ 16:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback