Två månader.

Igår blev Edvin två månader gammal. Imorgon ska vi till BVC och se om han vuxit nånting sen vi var där sist för en månad sen. Men det tror jag nog, alla hans bodysar har ju blivit för små. Nu ligger han och sover i vagnen. Vi tog en promenad med Klinteklanten från ICA, det var skönt väder. Björn jobbar eftermiddag, och jag känner mig lite stressad, jag ska hinna mata Edvin, bada honom, laga mat, gå två promenader med hundarna (eftersom Ruffsan löper) innan det är läggdags för Edvin.

Det är lite besvärligt med dom där kvälls rutinerna. Han blir trött ganska tidigt typ vid 19, då brukar jag försöka amma honom sista gången och sen lägga honom, men han blir snabbt övertrött, och han somnar aldrig vid bröstet när jag ammar, eller överhuvudtaget i famnen. Men är han övertrött så börjar han skrika när jag lägger honom i sängen, och så brukar jag få stå och vyssa honom till han blir lugn och göra ett nytt försök. Han har så svårt att somna också när det är ljust, helst ska det vara kolsvart. Annars ligger han bara och tittar på allt. Speciellt när han är övertrött. Har hängt ett svart lakan för fönstrena för det hjälper inte så mycket med persiennerna, men inte ens då blir det tillräckligt mörkt. På nätterna sover han jätte bra, och det är aldrig nå problem för honom att somna om efter han ätit på natten. Jaja, det löser sig nog tillslut.

Nu har han sovit i vagnen i 3 timmar, han borde vakna snart. Jag har mixat äpple, päron och kiwi som jag ska ha till gröten ikväll. Nästan barnmat, men det är gott och det är nyttigare än sylt. Gillar inte att ha bara rivet äpple till, mycket godare att mixa, det blir nästan som äppelmos. Får se om jag hinner laga den där lasagnen idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback