Regn och regn.

Då var det lördag igen. Har nyss varit ute och prommat med doggar och bäbbä en timma, det var skönt ute fast det var regn i luften. Igår var jag ute och promenerade nästan två timmar med Emma, min gamla bästis från lågstadiet. Vi har gått på samma babymassage. Det var roligt att prata med henne, det var länge sen. På gymnasiet senast, förutom lite hälsande och sådär när man träffas.

Idag när gossen vaknat och ätit ska vi åka och ranta, hälsa på kusin Stina och sen kanske till Marielle, om dom är hemma. Troligvis svänger jag förbi mamma och pappa och tigger till mig lite lunch. Började ju med GI i måndags, det går ganska bra faktiskt. Första dagarna var jag helt sjukt trött men det verkar börja gå över nu. Folk verkar tycka att det här med GI är så komplicerat, men jag tycker det är ganska lätt, man kan äta det mesta så länge det inte är några snabba kolhydrater, som vitt bröd och pasta och sånt, och ska man äta ris och pasta så tar man råris och fullkornspasta, och så ska man ju inte äta så mycket kolhydrater överhuvudtaget. Just nu sitter jag och dricker en smoothie till mellanmål. Det har blivit så mycket småätande senaste två månaderna när man har haft både hundar och barn att ta hand om, man hinner inte äta så mycket mat när man är ensam hemma. Mamma och pappa har hållt på med GI sen januari, och det funkar jätte bra för dom.

Gud vad trist det är när man måste ta på den där overallen var eviga dag. Jag som köpt så fina kläder, dom kommer ju hinna bli för små innan han hinner använda dom. Han växer lite för fort tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback