Underskatta inte ditt barn..

Godmorgon Columbus!
Har inte skrivit på ett tag, har ganska fullt upp här hemma. Edvin är cirkus 7,5 månad nu. Hans 3:e tand har kommit. Han har börjar gå efter möbler. Han kan pussas, men inte på mig. När han har bajsat kommer han och rycker en i byxbenet och vill ha en ny blöja. Igår lämnade jag honom obevakad några sekunder för att sätta in nåt i kylen, när jag kom tillbaka var han halvvägs upp i trappan. Fy på mig. Tur att det finns grindar till trappan i vårat nya hem. Här får vagnen duga som grind, vi flyttar ju ändå om en vecka. Just nu går han mest runt och hostar hela tiden. Han har lärt sig hur man hostar. Och hostar man åt honom, så hostar han tillbaka. Försöker lära honom säga vovve. Min moster påstod att han sa äta flera gånger hon skötte honom, när han åt lunch, men jag är skeptisk. Han har varit så mammig dom senaste nätterna, vill nästan ligga på mig och sova, och hålla handen och rör jag mig det minsta blir han ledsen. Vällingen går ju fortfarande åt helvete, men däremot har vi fått honom att börja dricka fil från pipmugg. Så då behövs ju inte välling direkt..

På husfronten går det framåt. Vi har målat panelen i hallen, björn håller på och spacka och slipa väggar nu, så på torsdag ska vi börja tapetsera i sovrummet. Vi har köpt golv till övervåningen också. Ska bli skönt att flytta in snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback