Välling..

Edvin vägrar äta välling, har försökt med olika sorter, i flaska, på sked och i mugg, första slurken går ju bra, eftersom jag lurar honom, men sen kniper han igen munnen och blir svinförbannad om jag försöker ge mer. Nu dricker han inte ens ersättning längre från flaska. Har testat blanda ut vällingen med ersättning, men han vet minsann att jag blandat äckel i det. Han har en gröt som man blandar av ersättning, så jag testade med ersättning och lite grötpulver i flaska (så det blev vällingkonsistens), men han vägrade det med. Han som annars älskar den gröten. Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Han äter kvällsgröten vid 18.30, sen vaknar han vid 23-00 tiden och är hungrig, då ammar jag, men det håller han sig inte mätt på speciellt länge, och sover dåligt då resten av natten för han måste vakna och äta 2 gånger till innan vi kliver upp kl 6. Har nångång tagit upp han och gett gröt igen, och då har han sovit till kl.6 utan att vakna mer. Därför tyckte ju jag att det vore jätte bra med välling, men det gick ju åt helvete. Hade ju egentligen inte tänkt avvecka amningen så mycket som jag gjort redan, men han har själv tappat intresset lite, förutom när han var sjuk. Det är svårt att få honom att koncentrera sig på vad han gör, och han blir sur när han inte får direkt. Så nu ammar jag kanske en, max 2, gånger på dan, och sen på natten. Han håller sig inte mätt speciellt länge heller, antar att det är för att mjölkmängden också minskat mycket nu. Det är väl inte så mycket att göra, bara kämpa på. Börjar bli så jävla trött bara av att vakna typ varannan timma från 00 till kl 6. Oftast så somnar jag inte heller förrän han ätit då, för jag ligger bara att lyssna på om han håller på att vakna. Man är ju störd.

Till en annan störd sak, vad har den där Camilla i idol för problem egentligen? Och var det av sympati hon fick ett wildcard från juryn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback