Lite matlagning..

Fick mail om att jag kan hämta ut paketet med Edvins nya vinteroverall från OKQ8 i eftermiddag. Ska bli spännande och se hur den är i storleken. Tog strl 80. Tänkte försöka hinna laga köttfärssås till honom idag. Så man slipper köpa burkar. För det vet jag att han verkligen gillar. Igår åt han kyckling, cousous med tomatsalsa (burk) och det var också helt okej. I morse fick han smaka två skedar fil, med lingonsylt i av mig, det tyckte han också var jätte gott. Han verkar gilla det mesta, men inte potatis.

Min stackars lilla älskling var så hård i magen igår så han spydde när han försökte bajsa. Det är inge roligt när han är hård i magen, försöker ge katrinplommon och päron och sånt, men det hjälper inte så mycket.

Nu tänkte jag försöka mig på att koka risgrynsgröt till Edvin, det är ganska så dyrt med grötpaketen. Gröten han äter nu är en blandning av ris och havre med smak av päron/äpple. Så läser jag på paketet det är ju mest juice av päron och juice av äpple. Bättre jag gör egen gröt då, havregryn kostar ju typ ingenting och risgryn är ganska billigt det med. Risgrynsgröt kan man ju kanske inte koka varje dag, det tar sån tid, men det går ju hur bra som helst att frysa in. Så jag har lite små matlagningprojekt på gång. Ska göra ost och skinksås till oss också idag.

Kommentarer
Postat av: Madde

D är jobbigt när dom små är hårda i magen. Maximus är nästan alltid det och han är jätterädd för o bajsa, håller in det i d sista och grinar...



Då är risgrynsgröt absolut inge bra, det stoppar upp. Bättre o ge mild havregröt, fullkornsgröt med plommon/päronpure i.



Messmör i gröten eller vällingen är också bra..

O bregott i maten..



allt detta kanske du redan vet men vill du ha tips så kan jag ge ännu mer hehe=)

2009-09-01 @ 18:27:52
Postat av: Cillan

Brukar försöka ge havregröt med plommon i en gång om dan, ger bara risgröt då och då. För det mesta är han ganska bra i magen så länge jag kommer ihåg att ge plommon varje dag, men nu har det varit slut hemma, så jag har gett egen päronpure istället, verkade inte funka lika bra.



Har funkat jätte bra att ta tempen på honom, och så har han bajsat direkt efter det, när han varit sådär hård. Jag kan tänka mig att det också är lättare att bajsa "fritt" istället för när skinkorna är ihop, och blöjan är på.

2009-09-01 @ 19:03:03
Postat av: madde

jooo d e nog lite obehagligt o bajsa i blöjjan, det blir ju motstånd haha.



har inte testat d där me tempen men hört att d också ska funka..

2009-09-02 @ 21:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback