Mr. Bus!

Jag har senaste veckan befunnit mig i chocktillstånd. Edvin har börjat härja som bara den. Visst var han busig innan, men det var som att han vaknade upp en morgon och var helt vild. Jag kan inte vända mig bort två sekunder utan att han hittar på massa hyss. Han är omöjlig att få att somna, han bara sätter och ställer sig upp hela tiden, och försöker hitta saker att dra genom spjälorna. Han drar ner alla mina cdskivor stup i kvarten om jag glömt att sätta nåt hinder. Så det är ett himla vaktande så han inte får tag i nåt han inte ska få tag i. Och även om vi tror vi satt allt utom räckhåll så har vi oftast inte det. Han öppnar diskmaskinen om man inte stänger den så den klickar i låset, och öppnar lådor. Totalt sjövild har han blivit. Han har i princip slutat äta på natten, han vaknar mellan kl. 23-00 nångång och vill äta, och sen vid 5. Och det hade ju varit helt ok, om han inte vaknat en eller två gånger mellan där och bara inte kunnat somna om. Tror att han vaknar nu trots att han inte är hungrig bara för han sover oroligt när han verkar vara i ett sånt utvecklingssprång. Han har haft så himla svårt att somna också senaste veckan. Och så fort han vaknar så sätter han sig upp, tror inte ens att det är medvetet, sen kan han inte riktigt lägga sig ner igen, så ibland hjälper det om jag bara lägger honom ner så somnar han om.

Igår har jag lagat mat till honom också så vi har ett tag, ska göra en rätt till idag, ost och skinksås. Han tycker verkligen mycket mer om min mat än brukmat, så jag ger honom bara egen mat, har nån burk köttfärssås hemma för säkerhetsskull. Igår åt han korvstroganoff och ris, det var smaskens. Korv är väl annars inte sådär super bra att ge, innehåller både salt och socker, men jag köpte en korv som hade högkötthalt. Det är ju inte som man ger korv ändå 7 dagar i veckan. Har försökt leta nå enkla recept på nätet med lite mer grönsaker i, har inte hittat så mycket. Lagar nu mest sånt som vi också äter i vanliga fall, och det blir ju inte så mycket grönsaker i maten, utan det är väl mer om man wokar eller har sallad.

Nu ska jag sätta in några bilder, tömde kameran igår äntligen..
Ligger och slappar framför tvn..

Såhär trodde han man fick göra tydligen..

Smart mamma..
Smartare unge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback